Sunday, January 10, 2010

#5

SIANG DAN MALAM




Dua musim berbeza..

Gembira berganti duka
Gembira seketika
sebelum duka menyua

Memang hari ini, aku cukup gembira
Kerana aku ada di sampingnya..
dan
dia ada di sampingku
Meski hati masih mencari konklusi..

Malam ini
hatiku berbunga rasa
menguntum indah
mekar bak sejuta warna

Aku keliru
dengan mainan perasaan
dengan perang jiwa
dengan gelodak rasa
Menangkah aku,
atau
kalahkah aku,
Dia tetap menang
kerana dia tetap satu di hatiku

Oh!
Jujur itu satu rahmat
buat diriku
Membuka lembaran baru
Dua perasaan berbeza
dua rasa berbeza
Harus ku korbankan satu rasa
demi satu rasa yang lain
Sebab aku tak mahu kehilangannya

Malam ini juga,
Lagu "Pergi" mengiringi perasaan ini
Ya.
Lagi sekali aku kecewa...
dalam permainan CINTA...

Biarlah kupendam sampai suatu masa.
Kerana aku yakin
CINTA itu ADA...

No comments:

Post a Comment